The Kähler-city by night

lørdag den 24. marts 2012

Livet med en to-årig..

Ja nogle dage og uger er det bare den rene fryd og andre dage glæder man sig bare til at han skal sove. Bassen har været syg den sidste uges tid, forkølelse, snot i spandevis og pyldret, pyldret, pyldret.. Hans motto har været " mine ben dur ik" .. Oversat "bær mig rundt konstant"..
Den lille mus har bare slet ikke haft overskud til andet end at hænge i mine arme, og så skrige hver gang han fik nej.
I dag har han været i bedring og har i løbet af formiddagen samlet set leget 5 min. selv, hvilket er fremskridt, for de sidste par dage har jeg ikke lavet andet end at underholde.. Hvilket ikke kombineres særlig godt med modulopgave.
Vi stod op kl 6 og med udsigt til endnu en konflikt dag, kom han i klapvognen og så kørte vi ned og så på skibe i havnen. Jeg forestillede mig selvfølgelig en tur med hygge, hvor vi kunne står og se på skibene og tage et par billeder.. NAIVT!
"Du må ikke gå på kanten" - ungen styrter ud til kanten. "Du må ikke løbe på havnen" - barnet styrter afsted.. "Du skal lige sidde i vognen mens vi kører over vejen" - Prutten råber, skriger og vrider sig i vognen af raseri. " Du skal have hansker på det er koldt" - Hanskerne bliver flået af "mig ik ha dem på!" ..Mand i el-knallert kommer op til os, " Jeg tror han fryser fingrene de er helt røde " "NÅ TROR DU DET??, Jamen, be my guest og prøv at få dem på ham mens han tonser rundt i vognen af galskab" - det sidste sagde jeg selvfølgelig ikke, men tænkte det..
På vejen hjem købte vi skorper og hjemme i varmen blev de guffet med en dejlig kop kaffe. Og Bassen fik sit elskede figen-sukker-pålæg på, som man ikke må spise for sig selv. Da han så spiste brødet først efter at have pillet det andet af og så gik igang med fignen bagefter, spurgte jeg "må man godt spise figenpålæg uden brød?" - og det kloge svar var " Ja, for mig har spist brød først"..
Nu ligger min lille varme mus inde under dynen og sover, jeg slapper af og vi lader begge op til 2. runde af "Hvem bestemmer"- kampen .. God weekend derude..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar