The Kähler-city by night

onsdag den 1. februar 2012

Hæklede lys

Efter en lang dag i wonderland (Ikea), hvor de sidste ting blev købt ind, skulle der slappes helt af her til aften. Så da Bassen var puttet gik jeg igang med lys nr 2. Den store lavede jeg igår, og den skulle have lidt selskab af en mindre.
Farverne er udvalgt efter en ret kitchet porcelæns gås, som lige nu er pakket ned. Den er turkis og lilla, og nogle ville nok kalde hr. Gås, for direkte grim, men jeg synes han er skøn. Hr. gås og lysene her skal stå på mit natbord, som selvfølgelig er et loppefund.



Det er det første projekt som jeg har lavet uden opskrift, så synes egentligt at de er lykkes meget godt. Der er jo efterhånden en del ude i blogland som har lavet forskellige variationer af dem, og inspirationen kom da også derfra. Jeg har hæklet nogle rækker med dobbelt stangmasker for at lyset kan skinne igennem i siderne og give et hyggeligt lys i mørket. Den øverste kant er tyvstjålet fra http://barewunderbar.blogspot.com/ ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar