The Kähler-city by night

tirsdag den 28. februar 2012

Farvefest på en grå dag

I dag er mig og Bassen taget med bussen i skole og i vuggeren, hvilket betyder først et kvarters gang op til bussen, 5 min med bussen, og så et kvarters gang fra vuggeren til skolen.. Min cykel er punkteret og det giver virkelig krise hos en enlig mor uden nogen form for mekanisk snilde..
Som Viktor sagde det "mor cykel dur ikke, den op til sygeplejersken" og "far kan ikke lave den" .. Og nej efter at barnefaderen havde set på den, blev det konkluderet at den måtte til doktoren.
Men efter en længere vandring i morges kom jeg forbi et hus som jeg ikke plejer at lægge mærke til i farten på cyklen. Se lige det her fantastiske hæklede træ med store farvede pompomer.. I LOVE IT!! Jeg ville ikke lige snige mig rundt i vedkomnes forhave, men kunne se at deres grå almindelige skraldespand var beklædt med blomstret materiale. Dette må jo være yderst holdbart materiale. Og i deres baghave kunne jeg skimte nogle farverige flagranker..
Midt i gråvejr og brokkeri inde i hovedet - faldt jeg over farver og inspiration. Hvor er det dog fantastisk at komme forbi sådan en have på en grå og sur dag.
Er det ikke fantastisk? Hvor kommer ideen dog fra at hækle et "betræk" til træet i forhaven?

Inspirationen findes overalt derude, så længe man bare har øjnene åbne for det. Og nogle gange så snubler man nærmest over den, som her.. 

1 kommentar:

  1. Se lige dette indlæg: http://frkmus.blogspot.com/2012/01/ude-foran-mit-hus.html
    Vidste slet ikke at din skole lå der ude.

    SvarSlet