The Kähler-city by night

fredag den 17. februar 2012

stjerne af papir..

Når man skal lave kreaprojekter handler det ikke altid for mig om at udvikle, gennemtænke og opfinde den dybe tallerken, men om at lade sig inspirere og bruge andres ideer. I virkeligheden handler kreativitet om at bruge sine hænder til at skabe noget, glæde sig over det at sidde med papir og saks, eller hæklenål og garn og hygge sig.
Kreativitet udvikles af gode ideer, af spændende inspiration og af allerede opfundne skabeloner. På google kommer der 8.760.000  hits ved søgning på kreativitet, og der er et væld af blogs derude i cyberspace med krea som hovedemne. Og hvor er det skønt!! Det er skønt at kunne søge, kigge og lade sig inspirerere af andres kreativitet.
Et sted hvor man både kan lade sig inspirere og kopiere, bruger skabeloner og invitere børnene med ind i det kreative univers - er hos det Franske legetøjsfirma Djeco. De laver krea kits til børn (eller voksne) med pædagogiske stiblede linjer så man ikke er i tvivl om hvor saksen skal føres, og med et hæfte med udførelig beskrivelse af processen.
Jeg havde købt to af deres pakker, og har nu hygget mig med den ene. Viktor var ikke inviteret denne gang, da han ikke helt formår at styre en saks, og foldearbejde nok ikke er for en 2årig.




Selvom det er til børn, kunne jeg som 30 årig nu ikke helt få den til at blive så rund som på pakken, men fin er den da, og jeg tilførte den en lille knap foroven..

Det næste som jeg en dag skal have hjem til krea-hulen, er de her underskønne foldede dyr. De er så fantastisk søde..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar