The Kähler-city by night

tirsdag den 14. februar 2012

Bunker af rod..

Sådan nogle kan man finde i mange aspekter af livet, både mentalt og fysiskt. Rent fysisk har bunkerne altid eksisteret i mit hjem. Bunker af regninger, bonner og andet som man ikke aner hvor  man skal gøre af, eller ikke gider at rydde op liiiiggggggggge nu, men gør det senere (eller noget).
I søndags havde jeg arrangeret lege-date for min overenergiske søn, som den trætte mor her ikke orkede at aktivere hele dagen. Da Bassen og Tussen var godt igang med at lege, blev en skabslåge åbnet i iver. Det var sådan en som man normalt ikke ønsker at gæsterne bliver indviet i men jeg blev begejstret, og jublede " nææææææ har i også bunker af rod"..
I et kæmpe stort hus fuld af orden, var der et skab fuld af ting og sager. Gemt væk fra andre nysgerrige og rodede sjæle.
Mine bunker derhjemme forsvinder også når der kommer gæster, ikke i mapper, hylder og skuffer. Sirligt lagt på plads i orden.. Næhh bunken bliver som samlet enhed fjernet og lagt et nyt sted. Et sted hvor de nysgerrige sjæle ikke kommer hen.

I disse dage er alle mine bunker af rod, ryddet op. Flyttet fra flyttekasser til skabe, skuffer og mapper. Bortset fra en bunke, den ligger på køkkenbordet. Det er bunken af ting, som ikke har en fast skuffe, ingen fast plads. Endnu. Manglen på skufferne, er store i disse dage.




Bunken af rod på mit køkkenbord, en skøn blanding af studieteori, betalte regninger, sygeplejeblade, kalender, filtbold og post-its. Er den ikke smuk? Den ligger der på sin faste plads, og den tid jeg ikke bruger på at rydde den op, bruger jeg på at ligge på knæ og køre med brandbiler og postmand Per biler. Og tro mig det er så meget sjovere :)

1 kommentar:

  1. Ja Ina, det var jo ikke lige en låge som skulle åbnes :) faktisk helt utroligt, at bunken af magasiner og papir ikke væltede ud på gulvet... det er nemlig sket før.

    SvarSlet