The Kähler-city by night

torsdag den 26. januar 2012

Småfolk..

Det er ingen hemlighed at jeg er passioneret børnetøjs elsker.. Lige fra jeg blev gravvid har jeg brugt utallige timer på at lede, kigge, sortere og rangordne hvilket tøj Viktor skal have i sin garderobe.
Mine farvoritmærker er:
Molo
Småfolk
Katvig
Hollys
Ej sikke lej
Ida T
Danefæ
Krutter
Alba Baby
De har alle sammen forskellige kvaliteter, og styles at byde på og de har også alle sammen ting som Bassen aldrig ville få på. Jeg køber ikke bare fordi at det hedder noget, jeg køber de ting jeg kan lide. Det betyder også at der i skufferne ligger alt fra de overstående mærker til tøj fra Føtex, HM og Bilka.. Problemet med de billigere mærker er at kvaliteten halter engang imellem, pasformen ændrer sig efter få vaske, og printet krakalerer hurtigt. Tilgengæld kan man finde nogle fede ting engang imellem til få penge, og som ikke er en katastrofe at smide ud når vildbassen har hældt en liter karrysuppe ud over sig nede i vuggeren.
Så da jeg nu den anden dag så at Småfolk havde lagt deres forårs kollektion ud måtte jeg straks ind og se den. Og sikke en fryd. Småfolk laver de skønneste print der får mit retro hjerte til at banke rigtig højt.
Det her er nogle af de ting fra Forår 2012 som Viktor skal have..Desuden var der nogle rigtig fine vaskeklude, og shorts til sommer.. Jeg elsker smækbukser og bassen har haft rigtig mange forskellige par gennem tiden, desværre synes jeg at han er ved at være lidt stor til at have smækbukser på men de her er altså fede.
Det man får ved nogle af de dyrere mærker er også den gode samvittighed. Småfolk leverere mere og mere i Øko-tex, og støtter op omkring sociale problemstillinger. Jeg kan godt lide at man som firma der sælger rigtig godt, også tager noget ansvar på sig, for det er netop på den måde at der kommer fokus på etiske problemstillinger både i indland og udland. Katvig er også med helt fremme her, og profilerer sig ud fra at lave tøj i lækre ikke skadelige materialer og under ordentlige forhold..
Småfolks tee der gik til Amnesty

Og 100 % til børnene der støttede losseplads børn i Mombasa

Begge bluserne har Viktor haft, det er jo dobbelt gevinst når man både støtter vigtige projekter og ser på en skøn unge i et skønt print..
Som studerende har det dog begrænsninger for hvor meget af det jeg drømmer om som kan blive købt direkte i butikkerne, og det tjener folkene på Trendsales rigtig godt på. Så derfor har vi en god blanding af nyt og brugt i kommoden, at genbruge tøj som sagtens kan holde lang tid endnu er jo også ganske fornuftigt set med miljømæssige øjne, og så får man noget af det skønne, selv på SU..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar