The Kähler-city by night

fredag den 20. januar 2012

På de evige jagtmarker..

efter genbrugsguld, er hvad jeg er i denne tid. Overalt står der poser med ting og sager i. Jeg skal snart flytte ind i min nye lejlighed, og det bliver nok en overraskelsens dag når jeg får set ned i poserne hvad der egentligt gemmer sig der.
Jeg har adskellige lister liggende rundt omkring i bunker, der er "hvad jeg skal købe i wonderland" (Ikea) listen.. "Hvad mangler jeg" listen -  "Hvad mangler Viktor" listen og "Hvad har vi " listen.. Og nårhh ja "praktiske ting der skal ordnes" listen. Jeg gør et ret godt forsøg på at få elimineret "hvad mangler vi" listerne, og der går da nærmest heller ikke en dag uden at jeg kommer hjem med en pose i hånden.
Nettoposen med 2 pander til 50 kr, ryger hurtigt ind i en bunke, hvor imod poserne med loppefund eller skønne boligting bliver beundret et par gange før det stilles over i venteposition.
Jeg burde måske også lave en "køb ikke flere af disse" liste, der er et overflod af billeder, vaser og andre finurligheder som jeg falder for gentagende gange, men realiteten er at det bare er lidt sjovere at komme hjem med fint keramik istedet for dejskrabere, målekander og te-skeer.
En dag jeg var udeog shoppe med min søster og jeg frådende kastede mig over endnu en retro ting kom hun med kommentaren " Viktor kommer da til at tro at han voksede op i 60erne " - Jeg elsker den kommentar!  Når jeg efterfølgende har stået og kigget på noget retro, har jeg tænkt på hende. F.eks idag da jeg stod i genbrugen med en skøn Jørgen Clevin bog, så måtte jeg som kompensation for at købe den også købe en af Pixars "Cars" bøger til bassen.. Selvom jeg IKKE er fan af spiderman og Cars og hvad de ellers hedder de skrækkelige tegneserier, så skal lillemanden trods alt ikke pakkes væk i en tidslomme hvor de andre i vuggeren glor åndsvagt på ham hvis han taler om Sonja fra Saxogade mens de taler om Batmand og Robin.
Retro er min passion ikke hans.. Men men men så længe jeg bestemmer (læs, til han fylder 18), er der censur på de figurer som skal pryde vildbassens tøj og værelse. Har da også en mor der synes at det er lidt ondt at Peter Plys ikke må komme op i form af billeder. Men beklager Winnie the pooh, jeg er altså bare ikke til dig.. Og den dag hvor Viktor insisterer på at få sine helte op, som ikke er mine helte, ja så taler vi om det.. men ikke i dag..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar