The Kähler-city by night

tirsdag den 24. januar 2012

Istandsættelses dag

puhaaa er igang med at sætte et hus i stand, to etager.. Maling, tapetsering, vinduesvask, gulvtæpper af,  male gulve og rengøring. Heldigvis er huset ikke til mig og Bassen, men til Postmand Per, Byggemand Bob, brandbiler i 1000 størrelser og selvfølgelig Katten Emil.
Huset blev ervervet på en skole hvor Bassens far arbejder. Min mor og jeg kom forbi og så at resterne fra det loppemarked de havde holdt på skolen dagen før, stod ude i skolegården. Mens vi stod med næsen og armene ind gennem tremmerne på porten og kiggede på sagerne, kom viceværten tilfældigt forbi, og vi fik lov at komme ind og rode lidt i det. Han mente at vi bare kunne tage hvad vi ville "af det gamle lort", for det blev alligevel sendt til lossepladsen mandag morgen.
Min mor fandt dukkehuset og synes bestemt at det var noget for lillegutten, og vi slæbte det derfor med hjem på 3 sal. Jeg vidste dog at loppemarkedet var til den årlige udlandstur på skolen, så Bassens far blev bedt om at betale de 25 kr til dem der holdte det dagen efter. Ret skal være ret.
Nu er istandsættelsen så godt igang. Jeg søgte efter lidt inspiration på nettet, men forskellige koblinger af ord.. dreng - dukkehus, dukkehus til drenge, legehus til drenge gav ingen resultater. Drenge leger åbenbart ikke med huse, for alt på google var lyserødt og meget piget.
Så måtte jeg selv have de små grå igang..
Målet er at det ikke bliver pussenusset og at det går fra at være et dukkehus til et superheltehus :)
Her lidt billeder fra projektet:
Viktor der er ved at putte Byggemand Bob i set nye hus.

Huset efter første omgang maling


Før istandsættelsen..
Glæder mig til at få det tapetseret og revet gulvtæpperne af, så kan vi snart holde indflytningsfest :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar