The Kähler-city by night

lørdag den 28. januar 2012

Hurra hurra hurra

Ja så er det første morgen efter at jeg igår trådte ind i de store voksnes rækker.. 30 år.. ak og ve, men forskellen på 29 og 30 synes så stor, bare udtalen af 29 er højere og finere, end 30 som udtales helt nede i et brummende mellemgulv. I løbet af igår kom der et par udtalelser om netop det, når jeg klagede over at være blevet 30.
 "30 er bare et tal, det er hvordan man føler "
 "hvis du synes der er forskel på lyden mellem 29 og 30, hvordan synes du så det lyder mellem 29 og 53?"  (min mor som er 53)
 " ..  men det er jo kun din tredje fødselsdag med et 0 bagefter, ´du skulle jo gerne op på mindst 8 af dem"
Og en veninde sagde en dag " det er fantastisk at blive 30"..
Og ja hvad er alternativet? Jeg tager imod de 30 år med skælvende hånd, men som så meget andet så ender det man frygter jo de fleste gange úd i noget godt.. Så hej hej 30erne og farvel til 20 erne..
Jeg har levet alle 10 år i tyverne med den samme dejlige mand, nu starter jeg 30erne på egen hånd, og som da jeg fyldte 20 og stod overfor et årti som ingen kunne sige hvordan blev, så kan heller ingen sige hvordan mine 30er bliver.
I 20erne festede jeg, mødte Bassens far, rejste jorden rundt, færdiggjorde 2 ddannelser og startede på en 3 (som jeg stadig er igang med) , var gravid og fødte jordens dejligste unge, rejste alle mulige steder hen på ferie og mødte mange dejlige mennesker undervejs i årtiet. Der var selvfølgelig også en masse triste og dårlige ting, men de ignoreres her. Så hvis 30erne byder på lige så mange spændende ting, så bare kom an.. Jeg er klar..
Min mor og jeg var igår på tur til Ribe, og gaderne var sneklædte og rigtig kolde,men så bød butikkerne heldigvis indenfor i varmen..

Den mest fantastiske rispapirslampe fra Tiger til 10 kr!! Jeg overvejede at købe et helt lager, bare hvis der skulle ske noget med denne her under flytningen.. Men de´n skal op på lillefisens værelse..

Kaj Bojesen aben er flyttet id hos mig, jeg havde et gavekort fra jul og med lidt opspædning fra mit Visa, kom den klassiske skønne abe med hjem. En kombineret fødselsdagsgave fra mig selv og julegave fra en anden..
God lørdag til alle jer, uanset hvilket årti i er i.. Nyd det..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar