The Kähler-city by night

onsdag den 11. juli 2012

Når ansvarlighed bliver klamt..

.. for første gang i min blog historie vil jeg skrive to indlæg på en dag.. Jeg skulle på biblioteket og låne en stak bøger til de lange dejlige sommeraftener, på mærkværdigvis endte jeg i det ene prøverum efter det andet, hvor man jo sjovt nok ikke kan låne bøger..
Og der i prøverummet, ca. nr 7, blev jeg forelsket i den blødeste, blanke, fine og lækre cardigan fra Designers Remix. Og det bedste.. fra 1300 til 390.. Det er et tilbud man ikke kan sige nej til!
... men men men på en eller anden måde fik moren i mig talt mig selv til fornuft, jeg havde ufattelig mange irriterende gode bud på ikke at skulle købe den:
1) Du har ikke råd til din søsters fødselsdagsgave = du har ikke råd til nyt tøj..
2) Du skulle jo forsøge at bruge tøjet hjemme i skabet i stedet for at købe nyt.. (som modellen fra God morgen Danmark).. For miljøet og økonomiens skyld..
3) Du har indgået aftale med dit dankort og din fornuftige side om at kjolen for 14 dage siden var det sidste tøjkøb i sommer.
4) Hvad skal du med en flot cardigan når du så ikke har råd til at tage nogle steder hen i den. Hvor fedt er det at sidde og shine hjemme i sofaen?
5) Jeg vil hellere have en oplevelse med Viktor end en ny bluse - der er ikke råd til begge..
6) Du skal hellere betale llidt mere på den tandlæge regning end købe ny cardigan..
7) Ny cardigan giver dig ikke en opsparing til at komme på sommerferie næste år, som du drømmer om.
8) Du har stadig ikke penge til den selvom det er en stor besparelse.. det kommer der ikke flere penge på kontoen af..

ØV ØV ØV - hvor klam har ansvarlighed lige lov at være??

Shopperen og tøjelskeren sidder nu stadig flere timer efter og hepper " Du kan jo lige se på kontoen om der skulle være råd" - " Du skal jo være lidt lækker" - " Så er det også det absolut sidste køb i sommer" og " Det er jo kun 390 kr"..

God udsalgs shopping til alle jer der har pengene til det :)

2 kommentarer:

  1. Kan rigtig godt lide dit argument nummer 8... den er der nemlig mange som glemmer. Jeg hepper på dig og håber du kan holde dit eget løfte til vi når august :)

    SvarSlet
  2. Ha ha takker Anne.. et heppekor øger helt sikkert motivationen :)

    SvarSlet