The Kähler-city by night

torsdag den 19. juli 2012

Krea fra 70erne..

.. Her hos min mormor har jeg en mappe liggende med håndarbejdsblade fra 70erne. Jeg købte den vist sidste sommer i genbrugen her i byen, men den fylder ret meget og er derfor ikke kommet med hjem endnu. Hver gang jeg er her lurer jeg lige i det igen. Mange af ideerne bliver produceret i stor stil hos diverse kreative sjæle rundt om nu - forskellen fra da og nu er blot at det nu er under navnet retro. Min mor er ikke til retro - som hun siger "jeg har jo været der dengang det var hipt - alt ting har sin tid".. modellerne i bladende ville måske nok sige det samme.. "vi har været der" - men alle os der nu dyrker retroen vi har ikke været der, vi drages af den gode historie, det hjemmelavede og de flotte farver.
Den gule hættetrøje har jeg i vinters fået min "strikkedame" til at strikke til Viktor. Solgul som billedet, med kængurulomme og med rund hals. Den hvide hættekjole i venstre hjørne ville jeg elske at bo i vinteren over! Måske det er på tide at få det strikkeri lært.
.. og så lige et lille glimt i de mange blade..


 God torsdag og Happy Birthday til min mormor som i dag fylder 87:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar