The Kähler-city by night

søndag den 7. april 2013

Retro i sin reneste form...

I påsken var jeg på sjælland hos min mormor. I hendes hjem findes der rigtig mange retro ting, som jo er købt dengang de var moderne og ikke som nu retro-moderne.
For en retrofan er det jo fantastisk at bevæge sig i et hjem hvor mange designmæssige tidsaldre mødes. Der er samlet møbler, porcelæn og kunst fra flere generationers hjem og historier og forenes i en varm og skøn atmosfære.
Ball-lamper, teaktræ, randersreb, dragkister, hæklede tæpper og meget andet historisk og designmæssigt guf.. en sand fornøjelse...

Den største fornøjelse er dog selvfølgelig husets beboer, min kære momse med alle de gode historier...<3

 
Projekt hæklet tæppe er startet...
 
Det hæklede tæppe har min oldemor hæklet på et højskoleophold  i 1914 og har altså 100 år på bagen næste år.. og stadig i brug og meget fint...
Denne lampe er yderst moderne med sit retro møder kobber-look... alle boligmagasigner spår kobber-lookets kommen i foråret 2013... Den hænger i mormors gæsteværelse og rigtig mange ville falde i svime over den.. incl. mig :)
 
 


 
 

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting! Er helt vild med den orange/røde lampe :)

    Min mormor og morfars hus er også fyldt med retro, Lotus-gryder, teakmøbler og alt muligt fint!

    SvarSlet
  2. Ja det er fantastisk at gå og se på alle de fine ting´samlet under et tag, og som sammen danner rammen for familiehistorien...

    Jeg har engang købt en ball lampe helt magen til den orange som hænger der, til Viktors værelse.. Den var dog ikke nær så velholdt :)

    SvarSlet