The Kähler-city by night

søndag den 29. april 2012

Mormors loppefund..

Bassen og jeg var idag til morgenkaffe hos min mor, og skulle fejre hendes fødselsdag, som var i sidste uge da jeg var i VietNam.. I min familie er det ikke kun mig der er loppefan, men alle 5 kvinder i den.. Mig og min søster er opvokset med ferier hos min mormor hvor vi altid var rundt på loppemarkeder på vestsjælland, og dette fænomen blev mere udbredt jo ældre vi blev. Da vi var mindre måtte kvinderne altid lokke min morfar (som altid kørte bilen) til at stoppe ind, når vi kørte forbi et sted der så skønt ud..
Når familien samles rundt om min mormors runde køkkenbord om sommeren bliver de lokale aviser derfor nøje kigget igennem for at finde de gode lopper..
I omegnen hvor hun bor er der også en hel del skønne genbrugsbutikker og gårdbutikker med loppefund, og turen går altid rundt i dem. Jeg elsker somrene på vestsjælland og turene ud med loppe-kvinderne for at finde denne sommers bedste kup..
Min mor havde lige været en tur derovre for at fejre sin fødselsdag, og hun og en veninde havde også loppet den.. OG købt til mig og Bassen:) Lilleprutten fik bøger og byggemand Bob Bamse/tøjdukke. Og jeg fik Erik Kold dåse og lille retro skål.. I love it!!
Min mormor der arbejder i Kirkens Korshær genbrugsbutik, min moster og søster er på samme måde rigtig gode til at huske mig når de loppe-shopper, hvilket indbringer rigtig mange fine ting :) Skønt med aktive folk i felten..



I går havde mig og Viktor gæster, burgere, vin, masser af snak, børnegrin og pjat og fedtede fingrer.. I dag spiser jeg alene resterne fra igår, Bassen er hos sin far, gæsterne er kørt hjem og her er helt stille.. Bortset fra hunden som er på besøg indetil næste bytte-dag, som gryntende tigger under bordet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar