The Kähler-city by night

søndag den 8. april 2012

Drømme om en ny sofa..

I går aftes da jeg skulle læse, poppede der pludselig en ide op i mit hoved.. Dette er et fænomen som sker ret ofte, og derfor er jeg også nødt til at skrive tingene ned i min fine notesbog, fra min søster.. Det ville jo være ærgeligt at glemme alle de gode ideer, eller en skøn ting man lige faldt over på en blog eller i en shop. Når jeg søger på nettet kommer jeg også vidt omkring af den grund.
 Jeg starter måske med at se efter loppefund, og synet af en eller anden ting får mig til at gå videre, for så kommer jeg i tanke om at det kunne jo også være fint eller det skal jeg også lige se, så stormer jeg videre på google eller konkrete sider.. Og sådan fortsætter det.. Jeg kan nå utrolig mange sider, på kort tid, da inspirationen pisker rundt i mit hoved..
Jeg er flyvsk på nettet, og er ikke typen der fordyber mig i detaljer, når jeg søger. Inspirationen skal være der promte ellers er jeg videre.
Jeg kan forelske mig dybt i en ting, gemme den i farvoritter, og et par dage efter er den enten glemt eller knap så interessant. Derfor netshopper jeg heller ikke impulsivt, da der ville komme en strid strom af små hurtige crush ind af døren, hvis forelskelses-tid ville være kortvarrig. Jeg går og tænker over det i flere dage - uger, for og imod..
Igår aftes faldt forelskelsen sig på en ny sofa. Som lyn fra en klar himmel blev det vigtigste i verden pludselig en ny sofa, selvom det sekundet før ikke var aktuelt. Min lille genbrugssofa, kan desværre ikke det en flyder kan. Jeg ligger elendigt i den og når jeg har mange gæster skal de stå op, bortset lige fra de to som der er plads til.
Da forelskelsen i min lille sofa var på sit højeste var jeg ligeglad med gæsterne og med at ligge dårligt.. Den var skøn, den var sød. En aften med vin og en dejlig veninde klemt ned i den lille sofa, gjorde den bare endnu mere hyggelig.. men men men.. Jeg tror at jeg lukker øjnene og uden at se min lille dejlige ven i øjnene, når de henter den, byder jeg velkommen til en kommerciel stor sofa. Jeg svigter min lille kammerat, og jeg svigter retroen og genbrugen til fordel for masseproduktion og kunder i 100 kms køer.. IKEA..
Den er nu skøn denne blå sofa, og jeg kan se både mig selv, min krudtugle og mine gæster i den.. Farven passer måske ikke helt til marmelade-madder men måske det går alligevel.. måske er det et hurtigt crush, måske ikke.. I hvert fald skal pengene først findes, og det kan min lille nuller-sofa jo så glæde sig over.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar