The Kähler-city by night

søndag den 9. september 2012

Køkkenkunst...

Mit køkken er et alsidigt rum.. det er det traditionelle rum for madlavning, det er rummet for dans til radioen med lilleprutten på armen - vores dansegulv, det er rum for kreative udfoldelser og det er rum for pause - for snak og rugbrødsmadder på køkkenbordet.. og så er det rum hvor man vinker farvel til gæster - med næsen flad mod ruden står en lille dreng og vinker gæster velkommen og på gensyn igen i køkkenvinduet.

Jeg er ikke nogen husmor - Jeg gider ikke at stå og nippe og dippe i forskellige eksperimenter for at finde den helt rette kombination. Jeg hader at bage - det sviner og klistrer.. Når andre taler om deres uundværlige kitchen aids kan jeg slet ikke snakke med - synes det er skønt at købe rugbrøddet pakket, skåret og klar til brug i Netto..

Men jeg elsker mad - sund mad. Jeg elsker når andre gider at kræse for detaljerne og serverer det ene lækre efter det andet. Jeg er vild med hjemmegjort mad, kage, kompotter og andre lækre sager.. Af samme grund inviterer jeg ofte mig selv på aftensmad hos min mor når bassen er hos sin far - for der er der dvaletilstand i mit eget køkken..

At mit køkken ikke er til kvinden der laver store udfoldelser viste sig også da jeg for nyligt skulle bage pizza. Undervejs opdagede jeg at jeg ingen kagerulle, dåseåbner eller bagepapir havde.. Bagepapiret hentede vi i en ruf rundt om hjørnet - resten klarede jeg med lidt kreativitet.. Jeg glemmer hvilke ting der er blevet hjemme i mit gamle køkken.. Men pizza det fik vi - og sund god mad det får vi.. Og det vigtigste er ... i køkkenet der hygger vi os :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar